אני והנדלן שלי: השקעה בנדלן בעידן החדש

השקעה בנדלן בעידן החדש

אנו חיים כיום בעידן המידע, בעידן האינטרנט. הכול מתנהל במהירות עצומה. מישהו רוצה למכור נכס? תוך 10 דקות המודעה באוויר, זמינה עבור מיליוני לקוחות פוטנציאליים. מישהו רוצה לרכוש נכס, להשקיע בנכס, מבלי לצאת מהבית בכמה לחיצות עכבר, פרושים לפניו אלפי הצעות. ללא ספק נקודת הפתיחה שלך צריכה להתחיל באינטרנט.  בצע חיפוש ממוקד, אם לדוגמה אתה מחפש דירה להשקעה בראשון לציון הקלד שאילתא ממוקדת בחלון החיפוש של גוגל. תוכל לקבל מידע רב ערך דרך האינטרנט, כולל תצלומים ותמונות של הנכס.

אחד הדברים שאני אוהב לעשות הוא להשתמש באתר Zoomap כדי לראות את הנכס במבט רחב יותר. אם לדוגמה התפרסמה מודעה לגבי דירה בכתובת רחוב הרצל 120 ראשון לציון. אני גולש לאתר Zoomap ומבצע חיפוש לכתובת. בשדה יישוב אני מקליד, ראשון לציון. בשדה רחוב, מקליד הרצל, ובשדה מספר – 120. עכשיו מקליק על חפש. עכשיו אני רואה את הבניין עצמו שבו מוצע הנכס, ואף רואה תמונה נוספת במבט כללי על הרחוב.

אתה בוודאי יודע  שכאשר אתה רוכש נכס כלשהו במרבית המקרים מי שמפרסם אותו הוא סוכן נדלן. הסוכן דואג לפרסם את הנכס באמצעים שונים, הן באינטרנט הן בעיתונות המקומית, ולעתים אף בעיתונות הארצית, ואף נוהג להציב שלטים פיזיים על הנכס עצמו. המאמצים של הסוכן מקלים על רוכשים פוטנציאליים להגיע אל ההצעה ולמצוא אותה. עד כאן הכול טוב ויפה. יחד עם זאת סוכני נדלן אינם עושים מלאכתם לשם שמים, הם מתפרנסים ממנה, ומרוויחים מזה את מטה לחמם. כך יוצא שכאשר אתה רוכש דירה ממודעה שפורסמה ע''י סוכן נדלן, אתה משלם עמלה לסוכן. המעניין הוא שתמיד העמלה נופלת על הקונה ולא על המוכר. בעל ההון, זה שמוכר את הנכס פונה לסוכן שיטפל בענייניו. הסוכן אינו גובה ממנו אגורה, הוא עובד עבורו חינם. את הכסף הוא כבר ייגבה ממך הקונה.


מכאן יוצא שהאינטרס שלנו בתור רוכשי נדלן היא להגיע אל ההצעות הפרטיות, אלה שאינן מיוצגות ע''י סוכני נדלן, ואינן כרוכות באקסטרה של עמלת תיווך. כמה מתווך גובה? ובכן זה לא קבוע, אבל ככלל אצבע מתווכים גובים שני אחוז פלוס מע''מ. אם לדוגמה הנכס שאתה מתכוון לרכוש עולה מיליון וחצי שקלים, הרי שתצטרך לשלם לסוכן  35,400 שקלים. 

רשומות פופולריות

רשומות פופולריות